Nadat ik mijn diploma Pedagogische Wetenschappen behaalde, besloot ik om Logopedische en
Audiologische Wetenschappen te studeren. In 2011 studeerde ik af aan de KUL. Ik ging aan de slag als
zelfstandige logopediste in twee groepspraktijken, maar besloot in 2012 mijn eigen logopedische praktijk op de richten in Lebbeke, nabij Dendermonde.
Als logopediste is het belangrijk om regelmatig bijscholingen te volgen.
Ik volgde reeds een aantal studiedagen in verband met de behandeling van rekenstoornissen, meer bepaald: rekenzwakke kinderen leren
omgaan met de rekenwereld tot 100, met de rekenwereld tot 1000, met kommagetallen, met metend rekenen en
meetkunde en speels omgaan met breuken.
Daarnaast volgde ik ook studiedagen in verband met de behandeling van spellings- en leesstoornissen,
meer bepaald beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren, beginnende en gevorderde
leesmoeilijkheden remediëren en begrijpend lezen beter begrijpen.
Op gebied van articulatie en fonologische stoornissen volgde ik een workshop Hodson en Paden en de
studiedag fonetische en fonologische articulatietherapie creatief en communicatief bekeken.
Om meer te weten te komen over vloeiendheidsstoornissen volgde ik de cursus stotteren bij kinderen: onderzoek en behandeling.
Ook in de toekomst ben ik van plan om mijn kennis verder te verbreden. Om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen en ervaringen uit te wisselen met collega's ben ik lid van de VVL en Logopedia VZW.